• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Навчально-виховний процес

/Files/images/sayt/liniia-1094.gif

/Files/images/sayt/world_girls.gif

Організація та зміст освітнього процесу у Переможанському дошкільному навчальному закладі

у 2020/2021 н.р.

Освітню діяльність в закладі дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році організовано у відповідності до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України від 18.05.2019 №286/2019 «Про стратегію національно-патріотичного виховання», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 №641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 №305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446), листів Міністерства освіти і науки: «Організація роботи вдошкільних навчальних закладах улітній період» (від 16.03.2012 №1/9‑198), «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи вдошкільних навчальних закладах улітній період»(від 28.05.2012 №1/9-413), «Про розроблення програм для дошкільної освіти» (від 28.02.2013 №1/9-152), «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів» (18.09.2014 №1/9-473), «Щодо організації роботи змузичного виховання дітей удошкільних навчальних закладах» (від02.09.2016 №1/9-454), «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи вдошкільних навчальних закладах» (від02.09.2016 №1/9-456), «Про організацію національно-патріотичного виховання удошкільних навчальних закладах» (від25.07.2016 №1/9-396), «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти збатьками вихованців» (від 11.10.2017 №1/9-546), «Щодо забезпечення наступності дошкільної тапочаткової освіти» (від 19.04.2018 №1/9‑249), «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (від 14.02.2019 №1/11-1491), власного Статуту та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.
Пріоритетний напрям роботи за яким здійснює діяльність заклад дошкільної освіти у 2020/2021 році – гуманітарний. Освітній процес здійснюється українською мовою.
Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня. Терміни проведення канікул:

· літні - 90 календарних днів з 01 червня по 30 серпня,

· осінні - 5 календарних днів з 26 жовтня по 30 жовтня,

· зимові - 10 календарних днів з 02 січня по 11 січня,

· весняні –10 календарних днів з 01 квітня по 10 квітня.

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.
Заклад дошкільної освіти працює за 5-денним робочим тижнем протягом 9 годин кожного дня.
Враховуючи підсумки освітньої діяльності за минулий навчальний рік педагогічний колектив закладу дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році продовжує працювати над пріоритетною проблему «Формування інноваційної культури педагога як важливого чинника забезпечення якісної освіти, реалізації державних освітніх ініціатив, творчого та гармонійного розвитку особистості дошкільника» та визначив такі пріоритетні завдання роботи:

1.Створення й підтримка сучасного освітнього простору, сприятливого для гармонійного розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.

2. Удосконалення роботи щодо формування у дошкільників першооснов національної свідомості.

3. Продовжувати організацію роботи у ДНЗ з безпеки життєдіяльності дітей.

У закладі дошкільної освіти функціонує 1 різновікові група, в якій виховуються діти від 3-х до 6-ти років.
Заклад реалізує різні форми охоплення дошкільною освітою дітей території обслуговування: група повного дня, соціально-педагогічний патронат, забезпечує роботу Консультативного центру для батьків або осіб, які їх замінюють і дітей, які виховуються в умовах сім’ї.
В освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексною освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років Дитина.
З метою реалізації Концепції з національного виховання дітей та молоді в освітньому процесі та різних видах діяльності використовується парціальна програма «Україна – моя Батьківщина».

Види діяльності

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Види діяльності плануються за освітніми лініями: «Ознайомлення із соціумом», «Ознайомлення з природним довкіллям», «Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо), «Сенсорний розвиток», «Логіко-математичний розвиток», «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування», «Здоров’я та фізичний розвиток». Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

Форми організації освітнього процесу

Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій – провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та інших) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. Організоване навчання проводиться у формі занять, починаючи з 3-го року життя. Протягом дня рівномірно розподіляються всі види активності за основними лініями розвитку залежно від бажань та інтересу дітей.
Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

· у молодшій підгрупі – не більше 15 хвилин;

· у старшій підгрупі –25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10 хвилин.

Заняття, які потребують підвищеної пізнавальної активності проводяться переважно в першу половину дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа, четвер), поєднуються та чергуються із заняттями з музичного виховання та фізичної культури.
Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу.
Значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація освітнього процесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей. При цьому тривалість інтегрованого заняття збільшується за рахунок постійної зміни різних видів дитячої діяльності (на 10, 15 хвилин відповідно в молодшій, старшій підгрупах). За освітньою потребою проводяться інтегровані заняття для закріплення набутих дітьми знань і вмінь в різних видах дитячої діяльності протягом дня. Варіанти інтеграції можуть бути різні залежно від теми блоку, мети та завдань, визначених для її реалізації.
Забезпечено функціонування гуртка за інтересами «Малючок-здоров’ячок»: старша дошкільна підгрупа, програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності для дітей віком від 3 до 6 років «Про себе треба знати, про себе треба дбати» авт.: Лохвицька Л.В., Тернопіль. Мандрівець, 2015).
Гурткова робота є самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу. Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість. Гурткова робота планується у другій половині дня. Тривалість – 25 хв. День проведення гурткової роботи визначено у розкладі занять групи.
Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання в закладах дошкільної освіти, розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України.

У закладі впроваджується інноваційна освітня діяльність:

· використання ІКТ в освітньому процесі;

· елементи методики ТРВЗ.

/Files/images/sayt/liniia-1094.gif

Кiлькiсть переглядiв: 692

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.